Rabu, 7 Julai 2010

Mada Mada daNe...


Malas sudey rasanya nak p0st somting kat cnie...idea banyak, kalu makin di layan penyakit malas ni hai alamatnya 1 kerja p0n xmenjadi…

Pejam celik pejam celik sudah 23 tahun ak di bumi Allah yang luas ini. Alhamdulillah bersyukur kepadaNya kerana diberi kesempatan untuk merasai nikmat yang tak terjangkau dengan akal fikiran kita sebagai manusia yang Dia ciptakan… Subhanallah.

Ak bukanlah seorang yang pandai bermadah mahupun berjiwa puitis…untuk menulis sesebuah entry bukan senang bagiku. Pening juga memikirkan ayat untuk setiap entry. Ayat bm p0n tunggang terbalik...hehe, nak kata tak blajar buktinya dah belajar sampai menara gading. tapi.dimanakah silapnya.

12 hb 7 nie bermula kembali kesibukan ak sebagai pelajar. Sahabat2 ada juga bertanya, sibuk sangat ka jadi student ni?? Hehe actually nak kata sibuk sangat tu tidak la. Depend pada individu tu sebenarnya. Tak sangka berjaya juga ak untuk sambung pelajaran ke peringkat yang lebih baik. Walaupun agak lambat tapi Alhamdulillah semuanya bejalan dengan baik. Rezki adalah dariNya. Mungkin Dia nak tengok sejauh mana kesungguhan ak untuk mendapatkan sesuatu. Layakkah ak dengan usaha, tenaga yang ak berikan. Bagaimana pula dengan hakNya…Muhasabah diri itu perlu untuk ak..


Cuti semester dah sampai ke penghujung, adik2 pun dah pulang ke pusat pengajian masing2. Kerinduan pada mereka mula terasa. Emm bila agaknya dapat bersama lagi?? insyaAllah raya ni rasanya. Tak sabarnya nak berkumpul macam hari tu balik. Balik raya ni ad tugas menanti kita..hehe cat rumah clear rumah dan seangkatan dengannya. Nak sambut kak ipar.(walaup0n sama umur) hehe.


Sia2kah cuti sem 2 bulan ak nie?? Emm nak kata membuang masa sepenuhnya itu tidak lah…Ada juga aktiviti yang bermanfaat ak buat.hehe paling best skali belajar kereta la. Pengalaman yang mendebarkan. Bukan mudah nak drive, kereta manual?? Lagi sukar padaku. Huhu.3 taun tinggal.bayangkan nak mula balik dr awal..terkial2 gak la.hehehe Emm sempat p0n sebulan ja blajar dengan kreta kelisa ayah tu, sebab lagi sebulan kereta tu masuk bengkel, benda nak jadi, park depan rumah p0n orang tibai. Hai cabaran bet0l. huhu. Nak suruh ak bawak kereta boleh, tapi still kena guide lagi la. Hehe careless.

Emm tak lupa jugak, selamat sudah abang ak yg sul0ng bertunang..(1 ja abg ak) hehe. 13 hb 6. emm ummu tahniah jugak. Smoga perhubungan ini berkekalan dan diredhai oleh Allah s.w.t Amin..Alhamdulillah Allah pemudah urusan kami sekeluarga. Majlis kawennya dah ditetapkan, menanti hari saja. Dewan dah tempah. Ibu dan ayah tak lama lagi bermenantu la. Bertambah lagi ahli family kita ibu. Hehe. insyaAllah.

1 ulasan:

  1. salam..adik beradik semua serupa..macam takde beza, kecuali faris sebab die laki..

    BalasPadam