Rabu, 25 Mac 2009

Selera pemakai tudung saji @ tudung kepala.....

Perbincangan tentang isu pemakaian tudung

penjual tudung saji: mari mari mari puan2.. sini saya ada jual tudung2 saji. banyak jenis tudung saji, ada tudung saji dari turki, ada dari cairo, ada dari jepun, ada macam2 warna, ada macam2 corak, ada tudung saji design buatan makcik wahida, ada tudung saji buatan kak bienda, dan juga tudung saji dari pak mawi!!

puan1: hmm. tudung saji turki ni, warna-warni dan bercorak2, cantik! tp kaler dia terlalu terang la, takut nanti lalat2 lagi suka menghurung, hehe..

puan2: tudung saji buatan makcik bienda ni cantik, tp kenapa ada sikit lubang2 kat bahagian bawah dia? dahla besar tu, muat tangan kucing nak masuk dalam tu. takmola beli tudung saji makcik bienda ni, pakai pun still kucing boleh nampak dalam..nanti habis lauk kena curik

puan3: tudung saji yg ni pun cantik, tp slack sikit buatan dia tak kemas.. ada bahagian yg sepatutnya ditutup rapi, disilangkan saja.. kalo meja bergoyang sikit, boleh terbukak, habis nampak isi di dalam.. lain kali kalo nak pasang, biarla kemas2 sikit..

puan4: saya nak tudung buatan pakcik mawi..tak kisahla cantik ke tak, saya nak jugak! ehe

penjual tudung saji: saya ni cuma jual je tudung saji ni puan2.. yg nak guna, puan2 jugak..
kalo puan2 pakai tudung saji ni elok2, lauk2 puan2 jugak yg selamat..
kalo puan2 nak pakai yg trendy tp mengabaikan ciri2 asal, lauk2 puan2 jugak yg nak kena hurung lalat dan kna curi..
terpulangkan kepada puan2, fungsi tudung tu utk melindungi atau hanya menghiasi..
saya cuma penjual jalanan yg mencari rezeki sesuap nasi..

jadi, kita telah melihat bagaimana makcik-makcik tadi memilih tudung saji mereka.. bagaimana pula dengan anda? mana yg lebih prioriti? keselamatan atau kecantikan?

janganlah anda tepuk perut tanya selera..
tp tepuklah kepala dan tanyalah minda..

PANDUAN MEMAKAI TUDUNG




untuk renungan bersama.

1 ulasan:

  1. assalamualaikum..yg ni mmg best.mesej nyer jelas.

    BalasPadam